emmaoliviaandersson.webblogg.se

Emma heter jag! Bor i Karlskrona är en go och glad tjej som har upptäckt en ny hobby som är att fotografera och redigera bilder. Kommer att dyka upp allt möjligt på min blogg.

Tankar..

Publicerad 2015-01-04 20:48:26 i Allmänt, funderingar, tankar,

Ibland tänker man alldeles för mycket har jag märkt och det blir man ibland deprimerad över.
Just nu är det mycket med vikten att man verkligen vill gå ner i vikt så man blir fin till sommaren. 
Folk säger att man är fin som man är idag. Men när man inte trivs med sig själv så tar man inte åt sig sådana komplimanger lika mycket. Jag går ner i vikt för MIN skull och ingen annans. Tror det är en rätt viktigt inställning att ha! Det är sin egna kropp man bestämmer över hur man vill ha den , ingen som ska kunna påverka en hur man ska se ut.
Har varit både undernärd och överviktig så jag vet hur det känns att vara på "båda sidorna" men man klarar av det om man har viljan till det. Man får ta en dag i taget, försöka sluta jämföra sig med folk.
Alla är fina på sitt egna sätt! :) 
 
Det som är negativ ibland med när man har några extra kg är när man provar kläder.. Sitter jätte fint på skyltdockorna men sedan när man provar det själv så får man knappt inte på sig det plagget själv.
Det är ännu en grej som gör mig taggad att gå ner i vikt att kunna ha på sig vissa plagg eller kunna köpa kläder i mindre storlek. Man känner sig nöjd med sig själv när man märker att man kan ha en storlek mindre.
 
Men men nu fick jag skriva av mig lite iallafall.. 
 
Ge aldrig upp hoppet det blir bra till slut! <3 

Kommentarer

Postat av: jonas

Publicerad 2015-01-04 20:59:31

Jättebra skrivet emma :) fler borde tänka så :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela