emmaoliviaandersson.webblogg.se

Emma heter jag! Bor i Karlskrona är en go och glad tjej som har upptäckt en ny hobby som är att fotografera och redigera bilder. Kommer att dyka upp allt möjligt på min blogg.

Torskgratäng

Publicerad 2015-01-05 18:15:00 i Allmänt,

Provade på en ny maträtt. Hemmagjord torskgratäng och fyfan vad gött det blev!:)
 
Ingredienser: torsk, cream fraiche, gräslök philadelphia,  purjolök, paprika och blomkål.
 
Gör så här:
Sätt ugnen på 175grader 
Ta upp torsken och låt den tina upp lite.
Koka upp blomkålen tills den har mjuknat till.
Häll sedan av vattnet från blomkålen och mosar sedan sönder blomkålen. Ha sen i hackad purjolök och paprika rör sedan om. Sen ha i en klick av cream fraichen och philadelphia och rör om igen.
Jag kryddade tonfisken med svartpeppar och chilipeppar.
Till sist så lägger man över blomkålsmoset ovanpå torsken. 
Sedan in i ugnen ca 30-35 min.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela